جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 26 تیر 1402/ شماره 794
عناوین مهم امروز: رقابت چشمگیر خریدارن پ پ و پی وی سی در هفته پایانی ماه، بازگشت دلار از اعماق کانال 48 هزار، قیمت های بازار کاهشی و بدون تغییر

رقابت چشمگیر خریدارن پ پ و پی وی سی در هفته پایانی ماه
امروز مطابق دوشنبه هر هفته معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی در بورس کالا انجام شد. رقابت خریداران پ پ و پی وی سی، علی رغم کاهش پایه‌ها، به دلیل آخرین فرصت خرید سهمیه ها در پایان ماه، همانند هفته های قبل، با رقابت های بالا انجام شد.

رقابت پ پ های نساجی که هفته قبل بین 90 تا 119 بود این هفته نیز، 94 تا 119 درصد شد. گروه پ پ شیمیایی هم امروز بین 80 تا 116 درصد رقابت شد، هفته گذشته کالاهای این گروه بین 80 تا 115 درصد رقابت شده بود. به علت عرضه های اعتباری، امروز، رقابت در گروه کالاهای پی وی سی افزایشی بود و از 36 تا 57 درصد، به 61 تا 76 درصد رسید.

بازگشت دلار از اعماق کانال 48 هزار
دلار آزاد که روز گذشته 400 تومان کاهش داشت و بازار را با 48 هزار و 500 تومان به پایان رسانده بود، بازار امروز را نیز کاهشی و با 48 هزار و 450 تومان آغاز کرد و حتی به 48 هزار و 300 تومان هم رسید.

دلار آزاد در ادامه نوسانات محدودی داشت و با افزایشی آرام پیش رفت و در نهایت تا ساعت 16، هر دلار، با 280 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 48 هزار و 780 تومان پیشنهاد می‌شد. در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به یکشنبه، تغییری نداشت و 41 هزار و 257 تومان قیمت خورد.

قیمت های بازار کاهشی و بدون تغییر
به علت حجم بالای خرید واسطه ها در هفته های گذشته و همچنین، نزولی شدن دلار، قیمت ها در بازار، امروز عمدتا روندی کاهشی و بدون تغییر داشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، گروه سنگین بادی، سنگین تزریقی و سنگین فیلم بیشترین کاهش را داشتند و بین 300 تا 600 تومان اُفت را ثبت کردند.

گروه پ پ نساجی در کالاهای mfi بالا بدون تغییر تا 500 تومان افزایش و در کالاهای mfi پایین بدون تغییر بود. در گروه پ پ شیمیایی نیز امروز در بعضی کالاها بدون تغییر و برخی دیگر تا 1000 تومان کاهش داشت. گروه پی وی سی هم با 500 تومان کاهش نسبت به روز گذشته پیشنهاد شد، هر چند با اتمام بورس و رقابت های بالا، احتمال تغییر در قیمت های پی وی سی، دور از انتظار نیست.

بارنامه چاپی حذف می شود
پشتیبانی نرم افزار چاپ بارنامه بندرامام با ارسال پیامی به شرکت های حمل اعلام کرد: تبادل اطلاعات کارتکس و بارنامه با صاحبان کالا از طریق فایل تا یک ماه دیگر، یعنی حدود اواخر مرداد ماه، غیرفعال خواهد شد. دلیل این کار قدیمی بودن روش قبلی و عدم امنیت آن، اعلام شده است.

شروع هفته برنت با 79 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 79 دلار و 63 سنت به پایان رسانده بود، بازار امروز و هفته جدید را نیز در همین بازه قیمتی آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15 به 78 دلار و 68 سنت رسید.

در ادامه سقوط بورس تهران، کانال 2 میلیون از دست رفت
بعد از ریزش 49 هزار و 593 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز را نیز نزولی به پایان رساند و شاخص کل در پایان معاملات با سقوط 64 هزار و 663 واحدی، به یک میلیون و 956 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟